W związku z rewelacyjnymi wynikami badań i opiniami ekspertów, które udowadniają dobry wpływ terapii w lesie na zdrowie dzieci niepełnosprawnych, zarząd Fundacji Przyjazna Planeta podjął uchwałę o kontynuacji programu „Leczymy lasem” w roku szkolnym 2018/2019. Pierwszy wyjazd terapeutyczny w drugiej edycji programu odbył się 21 września 2018 r. do Nadleśnictwa Spała. Badając wpływ terapii, prowadzonej w naturalnym środowisku na dzieci niepełnosprawne specjaliści zaobserwowali pozytywne zmiany. Są to głównie:
zmniejszenie zachowań autoagresywnych i stereotypowych; integracja z innymi, umiejętność dostrzegania potrzeb innych osób; konstruktywne sposoby wyrażania emocji i swoich potrzeb; akceptacja zmian pojawiających się w życiu codziennym uczestników oraz łatwiejsze przystosowywanie się do nowych sytuacji; zmniejszenie napięcia emocjonalnego podczas wyjazdów; większa otwartość na nowe bodźce płynące ze środowiska, doświadczenia, akceptacja nowości; zmniejszenie oporu przed nieznanymi zadaniami; pozytywne reakcje na konsekwencję i stawianie granic ze strony specjalistów; wzrost samodzielności w pokonywaniu trudności; wzrost samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych i higienicznych. zwiększenie zakresu słownictwa biernego, czynnego oraz repertuaru gestów służących komunikacji z innymi, poprawa kondycji fizycznej, zwiększenie odporności organizmu, wzrost aktywności w życiu codziennym związanym z wykonywaniem podstawowych obowiązków domowych, poprawa w zakresie koncentracji uwagi, spostrzegawczości, zwiększenie zdolności dostosowywania się do zasad i reguł panujących w grupie oraz umiejętności wykonywania poleceń, poprawa zdolności wyrażania własnej opinii, akceptacji własnej osoby.
Fundacja zamierza przedstawić powyższe wyniki badań wszystkim możliwym instytucjom państwowym, zajmującym się osobami niepełnosprawnymi, jak: Ministerstwo Edukacji, Ministerstwo Zdrowia, czy Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Warto, by inne dzieci niepełnosprawne mogły również korzystać z terapii w naturze i by ośrodki szkolno - wychowawcze były zobowiązane do prowadzenia takich cyklicznych zajęć i miały na to pieniądze.